Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες: αποτιμώντας τη συνεισφορά του εκπαιδευτικού έργου των δομών διά βίου μάθησης τοπικής εμβέλειας

Main Article Content

Μαριάνθη Οικονομάκου

Περίληψη

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που συντελείται στα Κέντρα Δια βίου Μάθησης από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους αναδεικνύει τη σημασία τους στη βελτίωση της επαγγελματικής και κοινωνικής κατάστασης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Η εκμάθηση της ελληνικής από μετανάστες και μετανάστριες που ζουν, εργάζονται και δραστηριοποιούνται ποικιλοτρόπως στη χώρα συμβάλλει στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων και στη διεύρυνση του πεδίου δράσης και εξέλιξής τους. Συντελεί στην ενίσχυση των διαδικασιών ισότιμης ένταξής τους στην κοινωνία, νοηματοδοτεί την προσφορά τους και αναδεικνύει το πολιτισμικό τους κεφάλαιο. Οι δομές τοπικής εμβέλειας λειτουργούν έτσι ως μοχλός εκδημοκτατισμού της εκπαίδευσης αγκαλιάζοντας κοινότητες που δρουν απομονωμένες ή αλληλεπιδρούν σε μικρό βαθμό με τον ελληνόφωνο πληθυσμό. Τα μέλη των κοινοτήτων αυτών, περάν των διαφοροποιήσεών τους, εμφανίζουν ισχυρά κίνητρα μάθησης, συμμετέχουν και στηρίζουν με θέρμη το έργο των εκπαιδευτικών αυτών δομών διανοίγοντας σημαντικές προοπτικές κοινωνικής δράσης.

Article Details

Τεύχος
Ενότητα
Άρθρα