Τα μαθηματικά στα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης: θέσεις και προτάσεις δασκάλων και φοιτητών

Main Article Content

Περίληψη

Οι θέσεις και οι προτάσεις των δασκάλων, σχετικά με το περιεχόμενο και τον τρόπο εκπαίδευσης των αυριανών τους συναδέλφων μελετήθηκαν με έρευνα η οποία έγινε με τη μέθοδο των συνεντεύξεων. Ρωτήθηκαν εκατό δάσκαλοι οι οποίοι δίδασκαν σε 41 δημοτικά σχολεία της μείζονος περιοχής Βόλου και επιλέχθηκαν με τυχαίο τρόπο, βάσει καταλόγου. Οι περισσότεροι έδωσαν μεγαλύτερη σημασία στην παρακολούθηση από τους φοιτητές, πρακτικών ασκήσεων και σε θέματα σχετικά με την οργάνωση της διδακτικής πράξης. Ένα μικρό ποσοστό έδωσε προτεραιότητα σε Θέματα ανώτερων μαθηματικών, ψυχολογίας, μάθησης των μαθηματικών και παιδαγωγικής έρευνας στο χώρο της μαθηματικής εκπαίδευσης. Με ερωτηματολόγιο που επιδόθηκε σε 79 φοιτητές του Α' και Β' έτους του Π.ΤΛ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διερευνήθηκαν οι θέσεις τους σχετικά με το περιεχόμενο και τη διάρκεια των σπουδών τους σε θέματα που αφορούν τα μαθηματικά και τη διδακτική τους. Αντίστοιχα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν και από 59 δασκάλους οι οποίοι δίδασκαν σε διάφορες τάξεις επτά δημοτικών σχολείων της περιοχής Βόλου. Τόσο οι φοιτητές όσο και οι δάσκαλοι έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση σε «πρακτικά» παρά σε «θεωρητικά» μαθήματα αφήνοντας για τελευταία τους επιλογή το μαθήματα που αναφέρονται σε «καθαρά» μαθηματικά. Πρέπει να παρατηρηθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών δήλωσε ότι κατά την αποφοίτηση του από το Λύκειο, έτρεφε αρνητικά ή ουδέτερα συναισθήματα για τα μαθηματικά, πράγμα που συνδέεται με την επιθυμία του να εξειδικευτεί η όχι στο χώρο της διδασκαλίας των μαθηματικών. Η φοίτηση στα Π.Τ.Δ.Ε. περισσοτέρων φοιτητών οι οποίοι θα προέρχονται από λυκειακές δέσμες θετικών κατευθύνσεων, θα αυξήσει το επίπεδο των μαθηματικών ανώσεων των φοιτητών και αργότερα τον αριθμό των δασκάλων με θετικές στάσεις απέναντι στα μαθηματικά.

Article Details

Τεύχος
Ενότητα
Άρθρα