Ο ρόλος της οικογένειας στη σχολική επίδοση

Main Article Content

Περίληψη

Στόχος της έρευνας αυτής ήταν να μελετήσει τη σχέση που έχει η κοινωνικό οικονομική στάθμη και η συνοχή της οικογένειας προέλευσης με τη σχολική επίδοση. Ένα δείγμα 391 μαθητών Γ τάξης Γυμνασίου συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια μέτρησης της συνοχής των οικογενειών τους και έδωσαν διάφορα δημογραφικά στοιχεία για τους ίδιους και τις οικογένειες τους. Τα αποτελέσματα, όχι μόνο επιβεβαιώνουν ευρήματα προηγουμένων ερευνών αναφορικά με τη θετική συνάφεια που έχει η κοινωνικο-οικονομική στάθμη με τη σχολική επίδοση, αλλά προσφέρουν υποστήριξη στην άποψη πως παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με ψηλή συνοχή τείνουν να πετυχαίνουν στο σχολείο σε μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με παιδιά οικογενειών με μέτρια ή χαμηλή συνοχή. Επίσης, ο παράγοντας "συνοχή" της οικογένειας φαίνεται να προκαλεί κάποια διαφοροποίηση στην επίδραση που έχει η κοινωνικο-οικονομική στάθμη της οικογένειας πάνω στη σχολική επίδοση. Συγκεκριμένα, οι διαφορές στη μέση βαθμολογία των μαθητών ψηλής και χαμηλής κοινωνικοοικονομικής στάθμης βρέθηκαν να είναι πολύ μεγαλύτερες όταν η συνοχή της οικογένειας ήταν χαμηλή παρά όταν αυτή ήταν ψηλή. Επισημάνθηκαν, τέλος, λειτουργικές διαφορές μεταξύ των δυο τύπων οικογενειών, δηλαδή εκείνων που περιλάμβαναν μαθητές με υψηλή επίδοση, και εκείνων που περιλάμβαναν μαθητές με χαμηλή επίδοση, ιδιαίτερα όσον αφορά τη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά τους.

Article Details

Τεύχος
Ενότητα
Άρθρα